moldovanfood_LOGO

rss_icon

437_3809e813b998a3fd198fc76ea992fd79

 

תאכל פרי ותהיה לי בריא

תאכל פרי ותהיה לי בריא

תאכל פרי ותהיה לי בריא

 

9277cad0-525b-409f-abc4-26973275e155

 


כך חונכנו וכך אנו מחנכים את ילדנו.אלא שמסתבר שהפירות והירקות בארצנו,ארץ חלב ודבש לא מכילים רק מינרלים וויטמינים,ברזל, ,מגנזיום אשלגן ועוד ערכים תזונתיים שירגיעו כול אמא בישראל. לערכים התזונתייים האלו מצטרפים גם כימיקלים; חלקם רעילים, חלקם חשודים כמסרטנים וחלקם משפיעים על המערכת ההורמונלית של הגוף.

מקור הכימיקלים האלו הוא בחומרי ההדברה שריססו איתם את השדות והמטעים ושנותרו על הפרי או הירק שאנחנו או בתוכו. כך לפחות לפי סקר שביצעה אגודת "אדם טבע ודין" לנוכחות חומרי הדברה בפירות וירקות.הסקר מציג את כל התוצאות הזמינות של שאריות חומרי הדברה במזון והוא כולל רשימה של 15 סוגי פירות וירקות מזוהמים ברמה גבוה:

ענבים,סלרי,תפוח עץ,פירות הדר,סלק,כוסברה,שמיר,חסה,נענע,עלי בייבי,אגס,קולרבי,אפרסק,תפוח אדמה ופלפל. מולם רשימה של 10 סוגי הפירות והירקות הנקיים ביותר: פסיפלורה,אבוקדו,נבטים,בטטה,בצל,תמר,אספרגוס,אפונה,כרובית וארטישוק. - 10 סוגי הפירות והירקות החורגים מהתקן באופן מוגזם ומזהם במיוחד: שמיר,עלי מנגולד,נענע,טרגון,כוסברה,סלרי,פטרוזיליה,שעועית,חמציץ ועירית וכדאי לשים לב שעשבי התיבול הנחשבים ל- "בריאים",הם דווקא המזוהמים יותר...


אז מה עושים ? שוטפים את הפירות והירקות עם סבון (עדיף אקולוגי/טבעי). צריך להדגיש שהטיפה מסירה רק חלק מסוים משאריות חומרי ההדברה.קילוף הפרי או הירק תורם אף הוא להסרת חלק משאריות חומרי ההדברה, אך טומן בחובו גם אובדן משמעותי של הערך התזונתי המצוי בקליפה ולכן הוא אינו מומלץ תמיד.


בדיקות שנערכו על ידי משרד הבריאות העלו שהתוצרת האורגנית נקיה מחומרי הדברה,אולם היא יקרה יותר לכן מומלץ לצמצם בצריכת בירקות ובפירות אשר נמצאו כבעייתיים ביותר ברשימת "חמישה עשר המזוהמים" ושנצרכים בכמות הגדולה ביותר.


אבל למרות הנוכחות של חומרי ההדברה חשוב מאד להמשיך ולאכול הרבה י
רקות ופירות ולצד זאת לפעול לצמצום החשיפה לחומרי הדברה ואולי אפילו להוביל מהפיכה חברתית / בריאותית לשינוי מדיניות השימוש בחומרי הדברה בארץ.


תאכל פרי ותהיה לי בריא
דורג על ידי יובל כהן
5
צור קשר
שם:
מס' טלפון:
כתובת דוא''ל: