moldovanfood_LOGO

rss_icon

437_3809e813b998a3fd198fc76ea992fd79

 

המדריך למסעדה מוצלחת

המדריך למסעדה מוצלחת

בתחום תחרותי כל כך, ובעל ריכוזיות גבוהה, קשה מאוד לייצר בידול, שמביא לקוחות מכל קצוות הארץ.
הצורך לנהל את שגרת היום במסעדה, להוציא מנות בזמן, לעדכן תפריטים ולהכשיר צוות, שמתחלף תדיר, לא משאיר מקום לתכנון ארוך טווח ולמינוף עסקי.
כיצד עושים זאת נכון?

טיפים למסעדה מוצלחת


1. ההגדרה הנכונה- עולם המזון הוא בליל, פיוז'ן, שילוב של תחומים שונים, עירוב חומרים, יצירת מרקמים, עשיר בחדשנות והמצאה, בשל אופיו של עולם זה, מסעדות רבות מתקשות להגדיר את הסגנון שלהם, בר? מסעדת בשרים? בר בשרים? כאשר ההגדרה אמופרית, הלקוח לא יודע לקשר את המסעדה לסוג הבילוי. לכן חשוב ליצור הגדרה חד משמעית וברורה למסעדות.
2. הפשטות שבגאונות- בהמשך ישיר להגדרה הנכונה, הפשטות היא המנצחת, עולם הקולינרייה מלא בכאוס יפיפיה, שעלול לבלבל את מי שמגיע מחוצה לו, למעשה, רוב הלקוחות.
החשש של מסעדנים, שמסעדה תיתפס כפשוטה מדי, שבעצם היא מגישה מנות גורמה, מוצדק. ייעוץ קולינרי נכון, יידע למפות את הנושאים בהם קיימת מורכבות יתר ולפשט אותם באלגנטיות ראויה.
3. יישור קו- אלגנטיות, שמתכתבת עם קונספט המסעדה, הן בנראות התפריטים, הצוות, אופי השירות, מורכבות המנות, כל אלה ועוד מאות פרמטרים, שנמצאים מאחורי הקלעים, ממופים, ויוצרים את הבידול המדוייק שהמסעדה צריכה כדי לשמור על הצלחה לאורך זמן.
4. קינוחים- אנשים רבים, גם אם לא מודים בכך בקול, היו מעדיפים להתחיל את הארוחה מהקינוח, ותמיד טוב פרלינים של שוקולד מריר ליד היין האדום, יש ארוחות ,שבנויות על קונספט שלם של קינוחים, לדוגמאת ארוחות פרלינים. מסעדות שישכילו לערב בין עולמות ולשמור על המנעד העדין הקו הדק, שעובר בין מתוחכם ללא מובן, יצליחו להגיע למיתוג, שאליו הן שואפות.             
5. הבנת הראש של הלקוח- תחום המסעדנות מאפשר יצירתיות רבה ומקום רחב לביטוי עצמי, אולם לא תמיד מנה מסויימת תתאים, למשל בשר המבושל בדרגת נא, עלולה להיות מנה, שלא תמכור במידה ומדובר במסעדה באזור אליו נוהרים אנשים בעלי השקפה דתית מסורתית ומעלה
(זאת בשל החשש מאכילת דם) את מנות המסעדה יש להתאים ללקוחות בקרבת המסעדה, לצורך כך, עוד בטרם יצירת תפריט, על המסעדן להכיר את הסביבה הדמוגרפית אליה המסעדה משתייכת, ולהתאים לכך את שעות הפתיחה, המנות, לבוש נותני השירות, צבעי המסעדה, אופן הישיבה, עיצוב הקירות, המוזיקה המושמעת. לעיתים מסעדה תשנה את פניה 3 פעמים ביום, בבוקר תשמש כבית קפה, בצהריים כמסעדה עסקית, בערב כמסעדת קונספט, ייעוץ קולינרי נכון, ידע לשים דגש על צרכים אלו, להציף אותם, ולבצע את השינויים במינימום עלות.

 

צור קשר
שם:
מס' טלפון:
כתובת דוא''ל: